Ieškoti
  • IP valdymas

Kaip valstybei sekasi pirkti statybos darbus?

Norėtume atkreipti dėmesį į šiuos aspektus:


1. Mažiausios kainos kriterijus nėra savaime blogas dalykas - ypač jeigu tinkamai pasiruošiama pirkimo dokumentacija bei rangos darbai perkami pagal jau parengtą Projektą. Todėl siūlome kritiškai žiūrėti į viešoje erdvėje sklindančius pasisakymus, jog pirkimai pagal mažiausios kainos kriterijų yra ydingi.


2. Galima pastebėti, kad mažiausios kainos principas neturėtų būti taikomas perkant intelektualines paslaugas - projektavimą, projekto ekspertizę, statybos techninę priežiūrą, projektų valdymą. Tokiais atvejais išties didelę pridėtinę vertę galima sukurti naudojant ekonominio naudingumo vertinimo kriterijus.


3. Netiksliai parengti Ekonominio naudingumo kriterijai gali turėti žymiai didesnę žalą nei ginčai dėl kokybės mažiausios kainos konkursuose.


4. Parengti tikslius ir adekvačius Ekonominio naudingumo vertinimo kriterijus Lietuvoje dar ryškiai trūksta kompetencijos ir, dažnu atveju, šiuo metu padaroma daugiau žalos nei naudos.


5. Vertinant bendrą situaciją su kompetencijom Lietuvos viešajame sektoriuje bei mentalitetu privačiame sektoriuje, panašu, kad šiuo metu (ir artimiausius 5 metus) statybos sektoriuje nepajėgsime efektyviai naudoti Ekonominio naudingumo principų. Ir bendros rekomendacijos kokius ir kaip naudoti ekonom. naud. kriterijus nebus efektyvios, kadangi šie principai turėtų būti pritaikomi individualiai kiekvienam projektui.


6. Tačiau labai džiugu, kad vis daugiau apie tai kalbame, todėl tikime, kad tokios diskusijos per laiką atves mus į kitą statybos viešajame sektoriuje etapą.


Daugiau idomių straipsnių ir įžvalgu galite rasti: https://www.statybosvaldymas.lt/blog



18 peržiūrų

Naujausi įrašai

Rodyti viską